Stránky

Ostrý jako Shard

Nechtěla jsem se na tomhle virtuálním prostoru plést do architektury, protože mi k jejímu porozumění chybí základní předpoklad - prostorová představivost. Nechci tu totiž jen klábosit, jak se mi něco líbí bez znalosti technických detailů. V případě nového londýnského mrakodrapu ale nemůžu odolat, radost z něj prostě neumím nesdílet.

Na začátku byl nápad italského architekta Renza Piana, kterému se v hlavě stvořila budova ve tvaru špičatého skleněného krystalu. Základem mělo být betonové jádro, na kterém budou viset skleněné střepiny, každá v jiném tvaru pro vytvoření organické atmosféry.

Originální, atypické a v realitě naprosto úchvatné. Tým projektantů, statiků a architektů, mezi kterými byl mimo jiné český talent Ondřej Doule, musel vyřešit spoustu technický problémů souvisejících převážně s ohromující výškou 310 metrů (hurá, Evropa má novou nejvyšší budovu). Taková londýnská Eiffelovka, ve které se dá pracovat na prestižních postech, jíst v luxusních restauracích i bydlet v dechberoucích apartmánech.

V budově o 72 patrech je deset přepychových residencí. Každá z nich se rozkládá po celém patře a nabízí tak výhled v plném stupni na celý Londýn. O návrhy interiéru se postaralo londýnské studio BFLS, ve kterém pracuje také česká designérka Barbara Bencová. Samí Češi v tom britském symbolu moderního luxusu:)

Fotky bohužel nejsou k dispozici, ale když si představím ty detailní návrhy na míru, které pracují s prvotřídními materiály a uměleckými nápady v Londýně žijících designérů, mám chuť si je sama nakreslit:)

K uspokojení mi ale protentokrát stačí impozantní exteriér plus dvě vizualizace vstupní haly a zdejší kanceláře.

The Shard stojí u břehu Temže nedaleko stanice metra London Bridge - v plném centru dopravního dění.

Střep vedle katedrály svatého Pavla. Historie versus moderna za 1,5 miliardy liber.

Vizualizace, pro jejíž převedení do reality bylo potřeba 11 tisíc skleněných panelů. Jejich tvar a uspořádání měl na starosti český architekt Ondřej Doule. 

Trochu pracovního poklábosení pár set metrů nad zemí.


Recepční v Shardu - moje současná práce snů:)

Počátek velkého střepu - jedna z prvních skic Renza Piana, která doplňuje květnový rozhovor pro magazín o designu a architektuře Dezeen

Žádné komentáře

Okomentovat

Těším se vaše názory, postřehy a připomínky, které mě motivují psát dál:)