Stránky

CO, JAK, PROČ? s grafikem Jakubem Maříkem

Látková, plyšová i nafukovací. Taková písmena má v nabídce česká značka Typoland, za kterou stojí Jakub Mařík se svým kolegou Davidem Novotným. Design písmen navrhuje Jakub, který grafický design studoval na Vyšší odborné škole ve Štětí. Kromě vlastní značky se věnuje práci ve vydavatetelské agentuře Boomerang Publishing, která se mimo jiné podílí na tvorbě quirky časáku pro Vodafone ČiliChili. Quirky je v mém slovníku něco jako super cool, a přesně takové jsou nejen písmena od Typoland, ale taky zahraniční magazíny, které mají kluci poměrně čerstvě v prodeji. Najdete tam čím dál kultovnější Kinfolk, ale taky třeba AnOther nebo Hunger

Jakub Mařík s kolegou Davidem Novotným, kteří stojí za značkou Typoland
Jak Typoland píše na svém FB, stačí dvě písmena a snadno vyjádříte, jak na tom jste. Buď OK, nebo KO.)
Něco do dětských pokojíčku nebo mužských domácností.) Foto: FB Typoland.
Nafukovací písmena D, O, M a I jsem objednala na Domčinu oslavu. Těším se na reakci:)

Vedle budování vlastní značky a práce designéra na plný úvazek Jakub stíhá ještě dokončovat Mediální studia na Karlově univerzitě, kde je teď ve čtvrtém ročníku. A k tomu všemu ještě spravuje FB stránku blogu Popmarket, kam sdílí zajímavé nápady ze světa designu. Mám velkou radost, že si našel čas na zodpovězení mých zvídavých CO, JAK, PROČ? dotazů, které rozhodně stojí za přečtení. 

CO je na vedení vlastní designové značky nejnáročnější?

Nejnáročnější je hlavně skloubit zaměstnání, z něhož zatím stále ještě rozjezd podnikání dotuji, s prací na rozvíjení vlastní značky. Řešíme toho stále více a na různých frontách a po konci pracovní doby už toho většinou moc vyřídit nestihnu. Proto samozřejmě vše jde mnohem pomaleji, než kdybych se mohl Typolandu věnovat na plný úvazek. Naštěstí jsme na to ale dva a tak podstatnou část práce zvládne i kolega David.


JAK velký zájem je o zahraniční časopisy, které přes web Typolandu nabízíte? 

Zájem by byl, ale reálné prodeje zatím hvězdné nejsou, souvisí to s otázkou číslo jedna, tedy stejně jako náš další sortiment by si zasloužily mnohem lepší a intenzivnější propagaci. Musela by se o nich jednoduše dozvědět skupina potenciálních čtenářů, kteří dokáží ocenit, že jsme sem konečně dovezli tyto zahraniční ikony. Dva z nich (Kinfolk a Hole&Corner) které je možné si prohlédnout a koupit v obchodě Selbrekka na Korunní 75, by například čtenáře vašeho blogu určitě mohly zajímat.

PROČ má typografie při zprostředkování konkrétního sdělení tak velkou moc?


Typografie a slova jsou jednoznačná. Proto se hodí pro konkrétní sdělení, kde nechceme nechávat prostor k různému výkladu. Je skvělá tam, kde chceme aby adresát vzkaz pochopil co nejsnáze. Můžeme sice za každým slovem hledat jinotaj a další významy, ale dané slovo poskládané z písmen je jednoduše jasné. A o její rozmanitosti a kráse netřeba dlouze mluvit. Pro inspiraci k typografii v interiéru se koukněte na naší nástěnku na Pinterestu

Ukázka z Pinterestu značky Typoland

Pokud byste zatoužili potkat Jakuba osobně a zároveň si prohlédnout a výhodně nakoupit krásné věci ze sortimentu designového obchodu Selbrekka, můžete navštívit akci Selbrekka Night Shopping, která se uskuteční ve středu 11. června od 18:00 do 22:00 na adrese obchodu v Korunní ulici. Z českých značek se kromě Typolandu téhle design párty zúčastní taky tvůrci plátěných tašek s autorským potiskem Magnoli a OSho design

2 komentáře

  1. Díky za prima rozhovor! Nějaký časák si objednám, i když pořád marně čekám, kdo konečně začne do Čech dovážet geniální australský časopis Frankie. Zatím ho hledám na svých cestách, což bohužel není každý měsíc :(

    OdpovědětVymazat

Těším se vaše názory, postřehy a připomínky, které mě motivují psát dál:)